Menu
Menu
Winkelwagen

Retourneren en ruilen

Hoe kan ik mijn bestelde product retourneren?

Toch niet tevreden over uw product? Of is het stuk? Dat is vervelend. En daar gaan we iets aan doen, beloofd. Van ons mag u tenslotte wat verwachten. Wat dat precies is, zetten we graag voor u op een rijtje.

Wie betaalt de verzendkosten?

Is uw product stuk of heeft u het verkeerde product ontvangen? Dan vergoeden wij uiteraard de kosten voor uw retourzending. In alle andere gevallen betaalt u zelf de verzendkosten. De kosten die u maakt voor het terugsturen van een defect of verkeerd geleverd product vergoeden wij voor 100%. Bent u niet tevreden over uw product of heeft u per ongeluk het verkeerde product besteld? Dan neemt u zelf de kosten voor verzending voor uw rekening. Wanneer u een product bij ons besteld heeft op basis van onjuiste informatie op onze site is dat natuurlijk onze fout. Ook in dit geval vergoeden wij de verzendkosten voor het terugsturen van het product. Indien u als consument gebruik maakt van uw herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor uw rekening.

De retourprocedure

Volg onderstaande instructies op om de verzending en verwerking van uw retouren voorspoedig te laten verlopen:

  1. Om de retour van uw product goed te laten verlopen mag u per e-mail dit kenbaar maken als u een andere product of een juiste product zoekt.;
  2. U Kunt het retourformulier (herroepingsformulier) invullen, die u hier kan downloaden;
  3. Geef aan welke producten en hoeveel stuks u per artikel gaat retourneren;
  4. Stuur dit formulier mee in de doos;
  5. Verstuur de zending in een goede beschermende verpakking, bijvoorbeeld in de verpakking die u van Afzuigkapfilterexpert.nl hebt ontvangen. Bewaar uw verzendbewijs, welke u bij het afleverpunt ontvangt, totdat uw retour door ons is verwerkt;
  6. Het afleverpunt voor Nederland is een postkantoor of een servicepunt van PostNL.

Let op: het retourpakket dient altijd als pakketpost teruggestuurd te worden. Wij kunnen geen retourpakket via de brievenbus ontvangen. 

Wat is het herroepingsrecht en hoe maak ik daar gebruik van?  

Het herroepingsrecht houdt in dat u het recht hebt binnen 30 dagen na ontvangst van uw bestelling zonder opgaaf van redenen de koopovereenkomst te ontbinden. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 30 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten. U heeft na melding binnen 30 dagen nog 14 dagen de tijd om uw bestelling retour te sturen.

  • De genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
  • als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren;
  • De consument heeft 14 dagen om de bestelling te annuleren en het retour aan te melden.
  • Daarna 14 dagen om het product terug te sturen.
  • Na aanmelden van het retour heb je als winkelier 14 dagen om het orderbedrag inclusief verzendkosten terug te storten.

Als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen.

Het product is momenteel niet op voorraad. Vul hieronder uw e-mailadres in en wij laten u weten zodra het product beschikbaar is.
Naam
Email